Vår boendeapp, utvecklad för underlätta våra hyresgästers vardag, blev utsedd till Årets Digitala Lösning.

Guld-M är Marknadsföreningen i Uppsalas årliga pris, och delas ut varje år för att premiera, synliggöra och lyfta fram god kommunikation och marknadsföring i Uppsala. 

Vi är otroligt glada över motiveringen, priset och inte minst appen så klart! Det är roligt att bli uppmärksammad för något vi är så stolta över. 

Stort tack till utvecklingsteamet Per Viklund, Kid Reslegård Svedberg, Tomas Johansson, Petra Vikner, Malin Berggren, Maria Norlin, Linda Ryttlefors och vår webbyrå Consid AB som hjälpt oss att förverkliga det här projektet.

Och inte minst, tack till alla hyresgäster som använder appen, och som hjälper oss med idéer för hur den kan bli ännu bättre. 

Motivering:

En snygg och lekfull kommunikation i ett tråkigt ärende. Med förståelse för målgruppens behov skapar vinnaren tydlig nytta för sina kunder. Genom att använda digitala möjligheter breddar de erbjudandet och placerar värdet direkt i handen på kunden. Det spar tid, gör det tråkiga lite roligare och sätter färg på vardagen.

Juryn bestod av:

Fredrik Larsson, digital strateg och kommunikationsansvarig, Linköping Science Park
Charlie Watz, kommunikationsansvarig, Södertälje Science Park
Anne Bernadette Åhl, digital kommunikatör, Innovation Park Karlstad