Under året har vi på Uppsalahem arbetat med att ta reda på hur vår kundresa ser ut. Vi har kommit en bra bit på väg och vill nu bjuda in till ett digitalt seminarium där vi presenterar vårt arbete men även får inspiration av externa föreläsare.

Välkommen till ett fullspäckat frukostseminarium där vi med kunden i fokus delar med oss och byter erfarenheter kring moderna sätt att utveckla kundresan.

Under seminariet kommer vi prata om hur vi hittills arbetat med vår kundresa och hur vi involverar våra medarbetare och hyresgäster. Det är ett pågående arbete men vi har kommit en bra bit på väg. Vi kan redan nu dra lärdomar från projektet som vi gärna delar med oss av.

Kundresor är ett fantastiskt verktyg och angreppssätt för att säkerhetsställa och förbättra kundens upplevelser. Vi har därför denna morgon bjudit in bolag från olika branscher som sätter kunden i fokus. Det är ingen slump att vissa bolag uppskattas mer än andra av sina kunder. Vi kommer därför få lyssna till IKEA, Avy och Billogram under seminariet, bolag där kundcentrerad utveckling är en naturlig del av vardagen. Vi kommer få ta del av fram­gångsfaktorer och hur man gör. Hur säkerställer dessa före­tag att de utvecklar rätt produkt och tjänst på rätt sätt? Och hur kan du applicera denna kunskap på din verksamhet?

Vi delar även med oss av vårt arbete med startup-nätverket Ignite Sweden och hur vi lyfter kundernas behov till detta nätverk för att hitta nya innovativa lösningar

VARFÖR KUNDRESA
Kundresan för oss är summan av de upplevelser som en kund har av vårt företag och våra produkter eller tjänster. Den beskrivs ofta i form av en visuell karta som visar vad kunden gör innan, under och efter användningen av en tjänst eller produkt. Studier visar att företag som utmärker sig med bra kundresor tenderar att vinna marknaden.

Vi vill bli utmanande och lära oss av andra. Vi tror att det finns fler bolag som tänker lika och som kanske redan jobbar med frågan som vill få nya infallsvinklar.

Seminariet avslutas med panelsamtal där bland annat AktivBo hjälper oss sammanfatta de viktigaste insikterna för branschen. Hoppas att du kan delta. Varmt välkommen!

Datum: Fredag 29 november kl. 9.30-11.00

Osa senast den 1 november

Plats: Digital närvaro via outlook. Kallelse skickas till dig efter anmälan.

Här hittar du anmälan till vårt kostnadsfria seminarium