För oss på Uppsalahem är det viktigt med trygga och trivsamma bostadsområden. Och ingen vet bättre än du som bor hos oss, vad som är bra och vad som kan bli ännu bättre hemma hos dig!

Vi vill att du som hyresgäst ska ha möjligheter att ge synpunkter och komma med önskemål om ditt boende. Oavsett om det handlar om renovering av din lägenhet, huset du bor i eller förändringar i bostadsområdet som ökar trivseln. Vi tar gärna del av dina kunskaper och erfarenheter av våra bostadsområden. Tillsammans kan vi arbeta för ökad trygghet och trivsel! Vi erbjuder dig som är hyresgäst olika forum för dialog. Läs mer om dem under respektive rubrik längre ner på sidan.


Boendemöten

En eller två gånger per år träffar Uppsalahem hyresgäster tillsammans med den lokala hyresgästföreningen. Genom dessa möten och vandingar på plats i områdena går vi igenom punkter som kan förbättra boendet. 

Hyresgästdialog

Vi vill att det ska vara lätt att för dig att få svar på frågor, att söka, finna och förstå information. Det innebär att vi berättar om hur vi jobbar utifrån lagkrav, regler, hållbarhet och vilka rättigheter som gäller både för oss och för kunden. Du ska kunna få information om vad det innebär att bo hos ett kommunalt bostadsbolag och vad allmännyttan betyder. Den informationen kan du enkelt hitta här på webbplatsen och i vår app. Skulle det vara så att du inte hittar det du söker så kan du alltid kontakta vår kundtjänst som finns till hands för att svara på dina frågor.

Många gånger bjuder vi även in till hyresgästdialoger vid till exempel renoveringar eller om vi vill testa nya idéer och få in synpunkter. Det kan ske genom stora och små möten och kundpaneler där vi bjuder in till dialog.

 

Nöjd kund-undersökning

För oss är det väldigt viktigt att du trivs i ditt hem och vi vill veta dina synpunkter! Alla våra kunder får därför en gång om år tycka till i vår kundundersökning. Den skickas ut till slumpmässigt utvalda hyresgäster en gång i månaden och efter ett år har alla hyresgäster hos Uppsalahem och Studentstaden fått chans att tycka till i kundundersökningen. Resultatet leder till konkreta åtgärder, både lokala och övergripande – på både lång och kort sikt.



Har du en synpunkt du vill förmedla redan nu går det utmärkt att göra det via följande kanaler.

Felanmälan

Lämna synpunkter

Chatta med oss på Facebook

 

Vill du engagera dig i ditt bostadsområde? Vill du veta mer om boendeinflytande eller engagera dig i ditt bostadsområde, kontakta oss.